To tweet or not to tweet… Social media ervaringen bij Topsport Community bijeenkomst

Amsterdam

‘To tweet or not to tweet?’ Dat is de vraag die veel (ex-)topsporters, maar ook ondernemers en andere leiders uit het bedrijfsleven bezighoudt. Hoe kun je social media als Twitter en Facebook gebruiken om je merk – als bedrijf of als persoon – te versterken? Wat zet je wel op Twitter? Maar vooral ook: wat niet? En wat kunnen bedrijven met ‘bekende’ gezichten van topsporters in relatie tot bijvoorbeeld social media? Deze en nog tal van andere vragen kwamen vrijdag 8 maart voorbij tijdens de bijeenkomst ‘Trends’, die de Topsport Community in Amsterdam organiseerde.

Dankzij globalisering en internet krijgen topsporters – maar ook medewerkers en leiders van bedrijven, instellingen en organisaties – steeds meer te maken met invloeden van buitenaf. Te midden van een voortdurende informatiestroom die wordt gedeeld door talloze verschillende volgers, fans, klanten en andere doelgroepen, wordt het nóg belangrijker om je eigen identiteit – je unique selling points – te kennen en die ook op de juiste manier te kunnen uitdragen.

Verschillende topondernemers en (ex-)topsporters gingen vrijdag onder leiding van bestsellerauteur Menno Lanting met elkaar in gesprek over dit thema en wisselden tips en ervaringen uit.

Deel dit artikel in je netwerk: