Sneller, hoger, sterker: de drive van EY

Interview met partner EY

Citius, altius, fortius. Sneller, hoger, sterker. Het is opvallend hoe de slogan van de Olympische Spelen aansluit bij datgene waar EY – partner van de Topsport Community – voor staat. 

Het maximale uit je mogelijkheden halen en daardoor een stap verder komen. Of het nu gaat om persoonlijke prestaties, teamprestaties of bedrijfsresultaten. Steeds een stap verder, een centimeter hoger of een seconde sneller. Met die drive is EY in staat om talenten te ontwikkelen, ambities waar te maken en anderen de vruchten te laten plukken van hun kennis. Op die manier benaderen zij hun cliënten, maar kijken zij ook naar sport.

EY is sinds 1999 als Partner in Sport verbonden aan NOC*NSF. Als coach van het bedrijfsleven helpt EY ondernemers en managers bij het herkennen van cruciale momenten. Ook voor coaches in de sport speelt het herkennen van deze momenten een belangrijke rol. De beslissingen die ze nemen zijn namelijk van groot belang voor de sporters. De sport en het bedrijfsleven kunnen hierin veel van elkaar leren. Vanuit deze gedachte zal EY ook rondom de Olympische Spelen van Rio 2016 weer de belangrijkste coachmomenten van onze Olympische coaches in beeld brengen. De metafoor van coaching is namelijk inspiratief, relevant én leuk voor ondernemers.

De purpose van EY ’Building a better working world’ sluit uitstekend aan op die van NOC*NSF. De sponsoring van NOC*NSF biedt bovendien kansen voor EY op de pijlers ondernemerschap, duurzame groei, coaching en vitaliteit. Een associatie met NOC*NSF helpt EY op deze manier bij het uitdragen van haar eigen boodschap. 

Beslissende momenten

EY wil er voor bedrijven zijn op de belangrijke coachmomenten. Vanuit het ontstaan van het domein coaching, de rol die EY speelt richting het bedrijfsleven, willen zij dit ook doen via de coaches in de sport. Zij zijn immers van cruciaal belang op de weg naar succes. Daarnaast kennen zij als geen ander de ins & outs van beslissende sportmomenten. Sterker nog, de keuzes van coaches zijn vaak van doorslaggevend belang voor succes.

De insights achter coachmomenten maken de sport namelijk niet alleen begrijpelijk voor het Nederlands publiek, maar bieden ook concrete handvatten voor ondernemers en managers. En andersom. Ondernemers en managers kunnen de sportmetafoor gebruiken om hun kennis en ervaring te delen om hier beter van te worden.

Rio 2016

EY is niet alleen partner van NOC*NSF en de Topsport Community, maar ook als officiële supporter verbonden aan de Olympische en Paralympische Spelen van Rio 2016. Met 11.000 olympiërs en 4.350 paralympiërs uit 204 landen, de grootste sportieve en culturele evenementen ter wereld. Als officiële supporter van Rio 2016 verleent EY exclusieve advies- en interne controlediensten, ondersteunend aan de organisatie van de Spelen. De dienstverlening richt zich op ondernemerschap, mondiaal denken en een mensgerichte cultuur. Het zijn ook de drie pijlers van de wereldwijde filosofie en strategie van EY.

EY draagt via de sponsoring van de Spelen bij aan een transparant ondernemingsklimaat dat mensen en organisaties ondersteunt bij het realiseren van hun doelen met blijvend resultaat als streven. Daarnaast stimuleert EY vrouwen in hun bijdrage aan economische groei, creëert kansen voor ondernemers in opkomende en zich ontwikkelende economieën en geeft Brazilië en Zuid-Amerika de handvatten om succesvol te zijn, lang nadat de Spelen geweest zijn.

“Als je een organisatie als EY bij de Spelen betrekt, haal je een hoeveelheid kennis en ervaring binnen die blijvend in het land achterblijft”, aldus Leonardo Gryner, COO Rio 2016 Organising Committee. “EY en de Olympische en Paralympische Spelen bouwen met sport gezamenlijk aan een vreedzamere wereld én aan een beter werkende wereld voor iedereen.” 

Deel dit artikel in je netwerk: